Un nou repte: fer un vídeo
D’entrada semblava impossible. A mig camí vaig pensar que seria molt difícil i al final l’alegria d’aprendre passant-lo bé, una mica al marge dels resultats.
Com qualsevol procés de creació, elaborar el un vídeo en el últim tram del primer quadrimestre d’un primer curs de comunicació - audiovisual, ha sigut tota una experiència sobre la qual val la pena fer una petita reflexió.
En primer lloc, cal destacar la necessitat i la confiança que dona, una formació prèvia. És evident que sense les nocions bàsiques de les tècniques, el llenguatge, el tipus de plans o els del recursos de muntatge, difícilment es pot fer res. Per tant a par de ser necessària la formació inicial va ser interessant i engrescadora. Crec que ha estat interessant poder treballat els elements de la comunicació audiovisual. Convivim a tot els espais i la coneixem poc.
En segon lloc, considero important, reflexionar sobre la dinàmica del grup. Les tensions per arribar a acords al llarg del procés: per decidir el tema, en fase de producció i en els moments crítics finals. També podríem extreure informació rellevant reflexionant en torn als rols que han aparegut o s’han donat al grup com els lideratges, les entusiastes, les tècniques, les negociadores... ja que ho trobo un tema important sobre el que s’analitza i una activitat com aquest ofereix moltes possibilitats.
En tercer lloc, també voldria destacar que un treball d’aquest tipus pot ser un exemple del que vol dir El currículum per competències. Sense entrar en el tema amb molt detall, diria que una activitat d’aquest tipus treballa moltes de les competències bàsiques que tant estem treballant a la Universitat i que tants dubtes genera en alguns col•lectius de mestres.
En quart lloc, també destacaria el rol del mestre, com algú que anima a apropar-se a aquest món amb una postura oberta, flexible i amb ganes de continuar aprenent al temps que transmetre el que sap als que ensenya.
I per acabar dir que més allà del resultat, l’experiència ha sigut un repta, un treball de grup molt enriquidor i una activitat molt engrescadora.
RED candy